Павло Овчинніков: чим грають діти та як успішно «жонглювати» трендами у світі іграшок?

Павло Овчинников, СЕО групи компаній KIDDISVIT, чудово знається на іграшках і чітко знає вже сьогодні, чим захочуть грати діти завтра, адже 24 роки він успішно керує компанією-лідером дистрибуції іграшок в Україну та виховує трьох власних дітей.

Група компаній KIDDISVIT – це маркетингово-дистрибуторська компанія товарів для дітей KIDDISVIT та мережа дитячих магазинів MYplay, представлена 16 торговими точками у 11 містах України.

Інші діти

Ми маємо чесно зізнатися — сьогодні діти кардинально інші. Тих, хто народився після 2010 року, називають поколінням Альфа. Вони яскраві, творчі та гармонійні особистості. Вільні у виборі та судженнях, легко приймають рішення та швидко реалізують свої ідеї. І гаджети, практично з перших років життя, стають частиною їхньої реальності.

Хоч би як це сумно визнавати, але грати іграшками діти зараз перестають уже у віці восьми — десяти років, тоді як раніше грали до 12. Це змушує нас трансформувати бізнес, щоб рухатися вперед. Діти з пелюшок в екранах моніторів, і тому ми виводимо на ринок фізичні іграшки, доповнені інтерактивними елементами або програмами, щоб поєднати гру та гаджети. Продаж таких іграшок зростає в рази.

Іграшковий світ без кордонів

 

Українські діти повністю інтегровані у світовий інформаційний простір. Діти знають про популярні іграшки ще до того, як ті з'являються в Україні, тому найчастіше іграшки потрапляють в Україну вже під глобальний тренд, що склався. Діти переглядають огляди іграшок провідних світових блогерів Youtube та TikTok та «голосують» за тренди.

Що у тренді?

KIDDISVIT максимально адаптує світові іграшкові хіти для українського ринку. Музичні та розвиваючі іграшки говорять українською завдяки нам, адже у зрозумілій комунікації їхня додаткова цінність! Насамперед йдеться про інтерактивні іграшки для малюків KIDDIELAND, які розповідають казки, біблійні історії, співають пісні. Для старших дітей у нас є свої бестселери — робот-художник Quincy, який вчить малювати, писати цифри та літери, і все це українською мовою. А вивчати географію та культуру різних країн KIDDISVIT пропонує за допомогою інтерактивного глобуса ORBOOT, який працює за принципом поєднання фізичної іграшки та мобільного додатку, адаптованого українською.

Окремо хочу сказати про тренд на еко-іграшки. Курс на екологічність – сьогодні це головний меседж у будь-якій сфері. Ми працюємо зі світовими лідерами з виробництва іграшок, і кожен із них враховує питання екології у своїх глобальних стратегіях розвитку. Екологічні матеріали передбачають відмову від пластику або використання переробленого пластику, що є безпечним для навколишнього середовища і це дуже важливо! Пандемія посилила прагнення споживача до брендів, які демонструють обізнаність і чіткість позиції з питань екології.

Але необхідно розуміти, що відмова від пластику не означає зниження ціни продукції, тому що використовуються нові технології та матеріали. Насправді в Україні всі чули про цей тренд, але всі хочуть іграшки дешевше, бо ті, що з приставкою “еко”, можуть бути суттєво дорожчими за класичні аналоги.

KIDDISVIT представляє в Україні відомий бренд компанії Zapf Creation, яка випускає улюблену мільйонами дітей ляльку – Baby Born. Цього року компанія вивела на ринок нову серію ляльок у eco-friendly в упаковці без пластику та планує до кінця 2022 року повністю перейти на такий тип упаковки для всього асортименту.

Лялечка Baby Born залишилася такою ж красивою, як її люблять дівчатка. Але замість пластикових віконець для перегляду, що виконували роль «попереднього» знайомства, на упаковку нанесено велике деталізоване зображення ляльки у масштабі 1:1. Таким чином, коробка стала повністю картонною.

Покупцеві складно перебудуватися і звикнути до візуального оформлення упаковки, але у KIDDISVIT у цій історії — крута місія – донести важливість ідеї екологічності покупцю. Ми підключили усі канали комунікації. Про важливість еко-упаковки говорять блогери, з якими ми співпрацюємо, ми зробили круте рекламне відео, інформаційні воблери розмістили на полицях та картках товару.

Купуючи ляльку у новій еко-упаковці, покупець робить свій власний внесок у порятунок планети та здоров'я своїх дітей, адже упаковка без пластикових вставок, кріплень та поліетиленових пакетів значно простіше переробляється та менше шкодить навколишньому середовищу.

Цікава ситуація вийшла з вірусними трендами на спіннери та pop it. Багато батьків вважають їх безглуздими, але насправді ці іграшки розвивають дрібну моторику - це корисна навичка, і її не вистачає поколінню, яке надто рано долучилося до сенсорних екранів гаджетів. Ці два тренди прожили коротке життя близько шести місяців, проте вони були неймовірно популярні. У спіннери ми свого часу не повірили, а через коротке життя тренду із завезенням його не встигли. А щодо pop it, то у нас задовго до його появи була гра Last Mouse Lost, зі схожим принципом, але більш цікава, смислова. Як нам здається, вихід на ринок pop it готувався заздалегідь: популярність була розвинена через TikTok – результат – рекордний продаж. Ми ж на хвилі інтересу до pop it, під нуль продали нашу Last Mouse Lost.

Де шукати іграшки?

Купівля іграшок через інтернет часто раціональніша для споживача і несе за собою план – привітати дитину з днем народження або з іншим святом. Цікавий та якісний контент у e-commerce, доступність товарів онлайн – правильна бізнес-позиція. Адже світ давно в комп'ютері та смартфоні, а швидкість та зручність – у пріоритеті.

Але малюки передусім хочуть емоцій, які вони найбільше одержують у самому магазині з безліччю яскравих коробок та різноманітністю пропозицій. Іграшки KIDDISVIT є всюди, адже наша компанія-дистриб'ютор – лідер роздрібного ринку. Ми працюємо з національними мережами та розвиваємо власну мережу дитячих магазинів MYplay. Звісно, ми завжди у пошуку нових ринків збуту. Наприклад, наші товари представлені на онлайн-майданчиках Rozetka та Comfy, Allo. Іграшки KIDDISVIT є і в мережах дрогері, і на відомих АЗС. Тому що як не крути, офлайн-купівля дарує той коктейль емоцій, від якого дитина захоплюється!

Цінності KIDDISVIT

Якість – основна вимога компанії KIDDISVIT до іграшок! З перших днів роботи компанії ми для себе визначили пріоритет: продавати лише якісні іграшки, такі, якими б дали грати своїм дітям.

Тому KIDDISVIT виступив ініціатором створення Української Асоціації Індустрії Іграшок. Сьогодні до складу громадської організації входить уже 21 компанія.

Тема просування «білого» бізнесу в Україні для нас є надзвичайно важливою. Ми маємо спільне завдання – впроваджувати цивілізовані правила ведення вітчизняного іграшкового бізнесу. Гармонізувати українські та світові стандарти якості. Бо іграшки повинні розвивати, наповнювати дитинство радістю і бути абсолютно безпечними для дітей!

Ми завжди пам'ятаємо, що діти різні, з різними інтересами і з різними потребами. Ми не вважаємо, що для дітей із особливими освітніми потребами потрібні якісь особливі іграшки. Адже кожна дитина потребує розвитку якихось певних навичок. На сайті KIDDISVIТ у картці товару ми вказуємо, які навички розвиває іграшка.

Кілька років тому ми з братом Дмитром захотіли створити щось важливе для міста та дітей, які потребують допомоги. Так народилася ідея створення «Центру реабілітації, фізичної терапії та інклюзивного навчання ім. Святого Іоанна Кронштадтського», який ми створили разом із Благодійним фондом «Допомагаємо».

Робота центру спрямована на реабілітацію та адаптацію у соціумі дітей з проблемами опорно-рухового апарату.

Центр успішно працює вже два роки, на реабілітацію сюди їдуть діти з усієї України.

Які подарунки готувати до Нового року

Насамперед запитайте у дитини, чого вона хоче? Почуйте її та подаруйте бажане, адже отримувати те, що дуже хочеться – неймовірно приємно!

Купуйте іграшки виключно в дитячих мережах і оминайте стихійні ринки.

Економія на іграшці може дуже дорого коштувати вашій дитині.

І звичайно, звертайте увагу на 100% трендові хіти.

Стійким трендом залишається колекціонування. Діти люблять колекції, але для того, щоб збирати їх активно, у іграшок має бути адекватна ціна. Ми знайшли бренд #Sbabam - це фігурки тварин, які мають унікальні функції: наприклад, світяться у темряві, змінюють колір у воді або на сонці. KIDDISVIT адаптував ці іграшки для українського ринку – лист колекціонера містить пізнавальну інформацію про кожного героя серії. Тепер це не просто динозаврики чи мешканці морських глибин, а кумедна енциклопедія.

До зимових свят на полицях магазинів з'являться нові серії героїв від бренду #Sbabam.

Дуже показовий феномен популярності лялечок LOL Surprise! Впевнений, що вони будуть затребувані ще довго, адже їхні творці заклали кілька ключових елементів успіху іграшки. Це колекціонування, сюрприз та розпаковка. Успіх тренду збігся з початком популярності блогерів, які й робили видовищні розпаковки. Так кожна дитина могла розпаковувати ляльку і почуватися трохи блогером, а потім показувати іншим дітям свою колекцію. На Новий рік ми завезли нових LOL Surprise! серії Magic, зимових модниць Rainbow High, нові набори Na! Na! Na! Surprise.

Для хлопців у нас нові серії трансформерів Screechers Wild та роботів-героїв нового мультика Fuzion Max.

Так само на гребені популярності залишаються STEAM-іграшки та ігри для розвитку емоційного інтелекту. Але тут є застереження: багато інноваційних іграшок зараз не виробляють, тому що у зв'язку з пандемією виробникам не зовсім зрозумілий попит.

А ось що з упевненістю можна сказати, то це те, що зараз чітко простежується повернення до класики. Батьки охоче купують іграшки, якими грали у своєму дитинстві.

Думаю, ніхто не стане сперечатися з тим, що даруючи радість своїм близьким, ви робите щасливішим і себе!

Як досягти успіху в будь-якому бізнесі

Індустрія іграшок багато в чому відрізняється від інших сфер бізнесу. Тому я можу поділитися інсайтами з тими, хто зараз роздумує, йти в бізнес чи ні:

Рішучість — перша з якостей, необхідних підприємцю, зокрема початківцю. Як мінімум вона потрібна для того, щоб вирішити, чи хочете ви працювати на себе або в наймі. Скрізь є свої плюси та мінуси. Визначтеся, де вам краще та комфортніше, і починайте діяти.

Друга обов'язкова якість – це наполегливість. На шляху підприємця неодмінно будуть і злети, і падіння. Беріть приклад з дітей: коли вони вчаться ходити, то падають безліч разів, але щоразу встають, продовжують намагатися, прогресують і нарешті впевнено крокують. Така ж наполегливість рухає кожним підприємцем та наближає його до успіху.

Третя якість бізнесмена — любов до продукту та своєї справи: «Вибери собі роботу до душі, і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті», — сказав Конфуцій. Без любові до вашого бізнесу, без віри в продукт важко бути наполегливим у досягненні цілей, але якщо ця любов є, то ви обов'язково досягнете успіху, тому що і ваші клієнти полюблять ваш бізнес слідом за вами.

При цьому ваша любов не повинна бути сліпою: вчасно адаптуйте ваш бізнес під потреби споживачів. Адаптивність - ще одна важлива якість підприємця. Гнучкість - те, що дає змогу бачити можливості навіть у цей непростий час, досягати успіху в тому, що ніхто не вважав перспективним.

Пробуйте, вдосконалюйте та любіть те, що робите!

Автор тексту: Тетяна Гордієнко, Ірина Скосар, WoMo

Поділися цією статтею з іншими татами і мамами: