Made in UA: Бренди українських іграшок зі світовим потенціалом

Павло Овчинніковпрезидент Української Асоціації іграшок, співзасновник та СЕO ГК KIDDISVIT - входить українська мережа дитячих магазинів іграшок і товарів для дітей MYplay.

Війна стала важким випробуванням, але не зупинила життя українців. Дорослі відмовляють собі у звичних речах, але все одно тішать малечу іграшками.

Порушення логістичних ланцюжків та проблеми з постачанням з-за кордону вплинули на імпортний асортимент в дитячих магазинах.

Здавалось, справжній зірковий час для українських виробників. Адже, іграшки Created in UA не поступаються якістю та навчальними ідеями закордонним розробкам.

Проте, погляди багатьох національних брендів прикуті не лише до українського, а й до міжнародних ринків. Україна у центрі уваги світової спільноти й це шанс не тільки вийти, а й закріпитися закордоном.

Розкажу, які українські розробники іграшок, попри складні воєнні умови, розвиваються, укладають закордонні контракти та отримують світове визнання.

UGears

UGears – компанія унікальних дерев'яних механічних 3D-конструкторів, головоломок та іграшок, які продаються у 85 країнах світу. Особливість UGears у тому, що без клею та спеціальних інструментів можна зібрати механічну конструкцію, яка рухатиметься сама.

Ще на стадії стартапу UGears зібрав на краудфандинговій платформі Kickstarter понад 400 000 $ та отримав передзамовлення від 3000 фанатів конструкторів по всьому світу.

Компанія уклала контракт із Walt Disney та стала першим за 22 роки брендом, який зберіг на пакуванні своє ім'я. Не зважаючи на згорівший склад на початку повномасштабної війни, компанія швидко відновилася та запустила виробництво, щоб виконувати експортні контракти. UGears випустив ексклюзивну колекцію "Епоха відважних" – Байрактар, Трактор, Привид Києва, Визволення Зміїного.

Патріотичні 3D-моделі вже успішно продаються в Україні та за кордоном.

HEY CLAY/LIPAKA

HEY CLAY – це інноваційний продукт від компанії TRENDFORMER. Українська творча команда створила та вивела на міжнародний ринок пластилін під брендом HEY CLAY – бренд успішно продається у понад 20 країнах світу.

В Україні пластилін представлений під назвою ЛІПАКА.

Головна фішка продукту – це мобільний додаток з анімованими, озвученими, покроковими інструкціями з ліплення фігурок. Будь-якого героя можна не тільки зліпити та пограти з ним, як з іграшкою, а й дізнатися історію його життя.

New York Times включив бренд до списку найкращих 28 подарунків для 8-річних дітей. А ще бренд увійшов до списку фіналістів Toy of the Year. Це високі досягнення, отже продукт цінний для споживачів.

Tigres

Tigres – український виробник іграшок, одягу, постільної білизни та аксесуарів для дітей, представлений у 60 країнах світу.

Ще одне досягнення компанії Tigres – співпраця з Walt Disney та випуск їхньої ліцензійної продукції.

Після 24 лютого обсяг продажів компанії на українському ринку впав. Але експортні показники, навпаки, зросли. Тут дається взнаки не лише бажання західних партнерів підтримати, а й високий рівень продукції бренду: безпечні матеріали, виробництво на сучасному австрійському обладнанні та відповідність європейським стандартам якості ISO.

Не зважаючи на воєнні реалії, компанія швидко відновилась й на українському ринку та випустила нову колекцію м'яких іграшок. Вже відомі серед українців Бойовий Гусак, Кіт Захисник – виробництва Tigres. Такі патріотичні іграшки підіймають настрій і дітям, і дорослим. 

ТехноК

ТехноК – одна з найбільших українських компаній з виробництва дитячих іграшок з широким асортиментом: від конструкторів та настільних ігор до прогулянкового транспорту та гойдалок.

Іграшка "Візок для супермаркету" перемогла в номінації "Найкраща іграшка для сюжетних ігор" у національному конкурсі "Найкраща іграшка 2021".

Компанія самостійно здійснює весь процес створення продукту – ідея, проєктування, виробництво, доставлення до покупця. Під брендом ТехноК випускаються безпечні, прості для розуміння і водночас цікаві іграшки, які продаються в 10 країнах світу.

Після 24 лютого компанія призупинила свою роботу, але не надовго. Вже з середини березня інтернет-магазин почав приймати замовлення, а у квітні компанія випустила лімітовану партію гіпоалергенних іграшок для купання. В жовтні у продажу з’явилася подарункова версія металевого конструктора "Літак Мрія". 

Nanit

Nanit Robot – це інноваційний робот і навчальне рішення для дітей та дорослих. Це конструктор з робототехніки та програмування, який має 30 варіантів трансформацій, замінює 100 освітніх іграшок, розвиває креативність та інженерні навички.

65% дітей, які сьогодні йдуть до школи, будуть працювати на абсолютно нових роботах, яких зараз навіть не існує. Щоб мати перевагу в майбутньому, зараз важливо отримати нові творчі навички.

Ідея стартапу в тому, щоб створити одного робота з різними програмами для навчання в залежності від віку. Тобто, купуючи одного робота, можна вчити дитину 5-13 років та дорослого учня. Практичні відеопідручники цьому допомагатимуть. Цікаво, що один такий робот рятує планету від 50 кг пластику! Тож іграшка має ще й екологічну складову.

Бренд Nanit Robot переміг у конкурсі для українських розробників іграшок Startup Challenge 2021 та отримав від компанії KIDDISVIT інвестиції на розвиток. Також бренд – учасник міжнародних виставок в Канаді, Каліфорнії, Лас-Вегасі та увійшов в ТОП 3 найкращих стартапів України.

Попри військові умови, проєкт продовжує розвиватися – зараз команда працює як школа робототехніки та готує продукт до релізу. Розробники заявляють, що вже отримали попередніх замовлень на майже $50 000. Тож бренд має великий потенціал в Україні та світі. 

Українські іграшки стають все більш популярними, успішно підкорюють закордонні ринки та дарують радість дітям у різних країнах. Наша задача – розвивати цю тенденцію та підтримувати національних розробників, купуючи їхню продукцію. Віримо, що Україну будуть цінувати не лише за сміливість та стійкість, а й за креатив. Нам є чим пишатися! 

Джерело: https://biz.censor.net/m3389576

Поділися цією статтею з іншими татами і мамами: